Dlaczego warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety zanim projektant przystąpi do pracy

Projekt wnętrza czy to komercyjnego czy mieszkalnego to proces złożony z wielu etapów. Na domiar wszystkiego tworzony jest przez ludzi dla ludzi o różnych charakterach, upodobaniach i wymaganiach. Stąd też pierwszym i najważniejszym etapem tego procesu jest poznanie wymagań inwestora. Żaden lekarz nie wyleczy pacjenta dopóki nie dowie się co mu dolega. Narzędziem do badań potrzeb klientów, którzy zgłaszają się do biura projektowego z głową pełną pomysłów, marzeń i wymagań jest ankieta badająca ich oczekiwania ale i możliwości. Ankieta przygotowana w tak rozbudowanej formie jak nasza stworzona została nie tylko na potrzeby projektanta ale też inwestora.

Co daje inwestorowi?

Po pierwsze systematyzuje potrzeby i możliwości klienta. Porządkuje jego oczekiwania i precyzuje potrzeby. Dzieje się tak zarówno pod względem ergonomii jak i pod względem budżetu jaki dysponuje. Dzięki uporządkowaniu informacji w ankiecie zyskujesz kompendium informacji na temat projektu: jaką chcesz mieć podłogę, czy lodówka ma być mała czy duża, czy w łazience będzie wanna czy prysznic. Ponad to w przypadku rodzin, ankieta wymusza kompromisy i to już przed procesem projektowym……;) Z doświadczenia wiemy, że każdy członek rodziny może mieć własne zdanie i upodobania, ale ostatecznie i tak mieszkają razem i wnętrze musi być tym kompromisem. Zapisanie wypracowanych wspólnie potrzeb, wymagań ale i marzeń co do własnego nowego domu ma na celu w trakcie wypełniania ankiety zjednoczyć a nie podzielić gusta w trakcie trwania remontu…

Co daje projektantowi?

Przede wszystkim gwarantuje spisanie potrzeb w jednym miejscu. Często zdarza się tak, że od spotkania z klientem do rozpoczęcia prac nad projektem mija jakiś czas. W międzyczasie odbywamy jeszcze kilka takich spotkań….ludzką rzeczą jest zapomnieć, pomylić się lub nie zanotować co który klient stawiał na pierwszym miejscu w swoim wnętrzu, jakie kolory były wręcz zakazane i co lubili domownicy. Zamiast skupiać się na skrupulatnym robieniu notatek podczas potkania wolimy budować relację i poznawać się a wszystkie szczegółowe informacje zebrać w jeden dokument stanowiący bazę wiedzy gdy już siądziemy do projektowania. Jest to również podstawa ustaleń, która wiąże projektanta i klienta i pozwala uniknąć późniejszych niedomówień.

Podsumowując co zyskujesz za wypełnienie ankiety:

  • Dużą oszczędność czasu – czas zarówno na spotkaniu z projektantem, jak też czas na przemyślenie potrzeb zanim projekt ruszy.
  • Unikniesz podejmowania pochopnych decyzji w trakcie trwania remontu.
  • Jeżeli to Twój pierwszy remont to z pewnością zyskujesz świadomość ilości decyzji do podjęcia oraz rozwiązań na rynku. Projektant wie, gdzie i czego szukać ale musi to być oparte na realnym budżecie i wytyczne projektowe.
  • Unikasz zmian i dużej ilości poprawek w projekcie ponieważ projekt powstaje w oparciu o przemyślane wytyczne.
  • Wypełniona ankieta przed spotkaniem pozwala też lepiej się do niego przygotować projektantowi i stworzyć listę pisemnych wytycznych. Dzięki temu możemy skupić się na tym, czego jeszcze nie wiemy, a nie na zadawaniu pytań na które odpowiedzi już znamy.
  • Wiedzę na temat rozwiązań i możliwości, które wplecione w pytania znajdujące się w
    ankiecie ułatwiają podjęcie decyzji i oszczędzają czas na szukanie informacji w Internecie.